Budując podjazd, pamiętajmy, że będzie on narażony na duże obciążenie i pracę. Wybór odpowiednich materiałów, jak i prawidłowe ich ułożenie zapobiegnie jego odkształcaniu się, powstawaniu kolein, czy zapadaniu.
Przygotowanie.
Pamiętajmy o instalacjach pod nawierzchnią podjazdu. Grunt powinien być odpowiednio wzmocniony i zagęszczony. Odwadnianie na bieżąco, także powinno być stałym elementem, uwzględnionym przy projektowaniu podjazdu. Nawet minimalny spadek pozwoli wodzie na odpłynięcie. Jednak tu pojawiają się dwie ważne sprawy. Po pierwsze, woda nie może spływać w stronę ściany, po drugie, w przypadku większej powierzchni, warto rozważyć budowę odpowiedniego systemu odwadniającego, za pomocą korytek.
Kładzenie kostki.
Zaczynając układanie kostki, róbmy to począwszy od krawędzi, stopniowo utwardzając kolejne miejsca, na których po kolei będzie kładziona powierzchnia. Nie chodźmy po powierzchni, na której ma być kładziona kostka, jeżeli jest już odpowiednio przygotowana i wyrównana. Szczeliny, które powstają pomiędzy kostkami, należy wypełniać piaskiem, nie cementem.
Wybór odpowiedniej nawierzchni.
Warstwa wierzchnia podjazdu, musi być twarda i wytrzymała. Nie nadają się do tego miękkie i pylące się materiały. Nie sprawdza się także żwir rzeczny. Puste panele PVC lub niewypełnione płyty ażurowe, to także kiepska metoda na wykończenie podjazdu. Takowy, szybko ulegnie zniszczeniu. Pamiętajmy także, o dostosowaniu odpowiedniej grubości nawierzchni, w zależności od tego, jakiego rodzaju samochody będą się po im poruszać.
Ze względów estetycznych, dobrze też zastanowić się nad odpowiednim kolorem pasującym do otoczenia, szczególnie, jeżeli miejsce wyłożone kostką zajmuje spory teren.